Etiquetes

, , , ,

Aquest cap de setmana hem marxat a la Garrotxa per a celebrar el nostre aniversari de noces. I ho hem fet tots quatre, com no. La destinació no va ser gaire meditada: volíem aprofitar per fer alguna excursió a peu i, tot i que vam agafar el divendres de vacances, volíem alguna cosa que no coneguéssim gaire i no estigués massa lluny. L’elecció la vam fer en base a una recomanació d’una mami 2.0 que va estar per allà fa uns mesos i ens va dir que la casa on va estar estava molt bé. I tenia raó.

Hem estat a Mas Violella, als afores de Sant Joan les Fonts. Degut a la reserva d’última hora, l’apartament que ens hauria tocat estava ja reservat així que ens vam allotjar a un molt més gran, a la part alta de la masia, una estança força rehabilitada que anomenen La Granota. Els espais comuns exteriors són molt xulos, amb una zona per a fer barbacoa, taules i bancs per a dinar a l’aire lliure, zona de ping-pong, billar, dards, un prat immens per a jugar a futbol o córrer, una petita piscina,… ideal per a famílies o grups de joves. A més a més, disposa de tot el que puguis necessitar per als nens: bressol, barana per al llit, trones,… fins al mínim detall: sota la pica del lavabo ens van deixar un tamboret per a que el P pogués rentar-se les mans ell solet.

Vam anar sense cap idea concreta del que faríem. No havíem tingut gaire temps per a organitzar-ho. Divendres, però, teníem clar que aniríem a la Fageda d’en Jordà. Evitant el cap de setmana ens asseguràvem una visita molt més tranquil·la. I així va ser. Quan vam arribar a l’aparcament de Can Serra (perfectament senyalitzat, al quilòmetre 4 de la carretera GI-524, d’Olot a Santa Pau) vam anar al punt d’informació (un dels tres de què disposa el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa) i allà vam organitzar tot el cap de setmana. Una noia súper amable de seguida ens va proposar més activitats de les que vam poder fer.

Si voleu organitzar-ho amb temps, punxant aquí trobareu tota la informació que necessiteu.

Per la nostra banda, una petita excursió a peu per la Fageda, per començar: ruta circular seguint l’itinerari nº2 que comença i acaba al mateix aparcament. La volta són uns 35-40 minuts en total, tot i que nosaltres vam trigar una mica més. Només sortir del punt d’informació i travessar la carretera, el meravellós paisatge d’aquesta zona t’envaeix.

Després de la caminada una volteta amb carruatge, empès per un cavall de 850 quilos anomenat Floquet. Com que anàvem els 4 sols, el noi ens va deixar seure davant de tot i el P inclús va poder agafar les regnes durant un tram.

IMG_8258Quan vam aturar el carro al centre mateix de la fageda el P va estar donant pastanagues al cavall… Estava eufòric. La volta dura aproximadament una hora. Si he de ser sincera, si no fos pel propi fet d’anar amb el carruatge, no sé si paga la pena la despesa. Es pot fer la descoberta a peu, però si teniu nens ho disfrutaran molt, segur. Amb la compra dels tiquets per anar en el carruatge us donaran un val per a muntar en poni a utilitzar durant els caps de setmana.

Després vam anar a veure el volcà Croscat, ben a la vora. És el volcà originat pel seguit d’erupcions que crearen el substrat sobre el que s’assenta avui dia la Fageda. La visita es pot fer a peu, en un passeig d’uns 50 minuts, però nosaltres vam agafar un carrilet. Hi ha diverses companyies que operen per la zona. Nosaltres vam anar amb Lava Parc, la mateixa empresa que gestiona els carruatges de la Fageda i que es troba ubicada dins el Càmping Lava, a propet de Santa Pau. Al Càmping mateix disposen d’una zona amb animalons de granja (ponis, galls d’indi, conills, gallines, oques, ocells diversos…) i el P va estar d’allò més distret mentre esperàvem l’hora de sortida.

IMG_8295 IMG_8318

Durant el viatge amb tren es poden contemplar unes vistes magnífiques del volcà (el més alt de la comarca i el que té el con més gran de la península ibèrica) i el seu interior, degut a la seva explotació com a cantera durant els anys 60 i 70.

IMG_8338Per la tarda teníem pensat anar al Parc Nou d’Olot però una migdiada més llarga del normal va fer que acabéssim el dia al parc infantil de Sant Joan les Fonts… coses de nens. Ho deixem pendent pel proper cop.

Dissabte al matí vam fer una excursió des de Sant Joan les Fonts, l’itinerari 16 que comença a la Plaça Major del poble i et porta a visitar les Tres Colades Basàltiques: el Molí Fondo, el Boscarró i la Fontfreda. Aquestes colades, deixades a la vista degut a l’erosió produïda pel riu amb el curs de milers d’anys, constitueixen la base de la major part de la comarca. El passeig discorre en paral·lel a la riera de Bianya i t’ofereix un paisatge preciós. IMG_8375La tornada, que es realitza per la part alta de la cinglera, et porta per un seguit de granges que faran les delícies dels més petits. Vam veure vaques, ovelles, gallines,… IMG_8403Per la tarda vam anar a visitar una producció agroalimentària de la mà de Tosca, dins el seu programa Propera Parada. En aquesta ocasió vam anar a visitar un hort de producció ecològica situat als afores de Tortellà. El productor, un noi que es diu Marc i que va fugir fa deu anys de Barcelona per a afincar-se a una preciosa casa feta per ell mateix al mig del bosc a tocar de Sales de Llierca, ens va estar explicant la seva manera de treballar el camp i sobreviure. El P va córrer content per tot arreu, collint cargols i perseguint saltamartins, i va ajudar al Marc a arrencar les pastanagues i els porros que prendríem per sopar… tota una experiència. Després ens van convidar a casa seva on vam poder veure les seves gallines i oques, rodejats de natura viva mentre preníem un deliciós pastís de pastanaga preparat per la seva dona. Per acabar vam visitar els panells d’abelles que tenen a la finca i ens vam endur un pot de mel de la bona.

IMG_8410El diumenge teníem pensat fer una visita guiada al Parc de la Pedra Tosca amb la mateixa gent de Tosca, que tenia planificat realitzar una ruta organitzada amb un guia especialitzat, però la pluja no ens ho va permetre. Quan va sortir el sol vam anar al poble a visitar les parades de la fira de la Bruixeria que precisament es celebrava al poble aquest cap de setmana. Tot una posada en escena d’arts obscures, amb bruixes i bruixots acompanyats d’escombres per tot arreu… i jocs infantils, com no!

IMG_8448Ah, que no he dit res del G! Ell també s’ho ha passat d’allò més bé! Dins la motxilla, amunt i avall, ha estat com a casa!!!!

Espero que les meves històries de viatges i excursions us inspirin per a fer alguna visita a la zona. Val molt la pena!