Etiquetes

, , , , , , , , , , , , ,

Dimarts al matí entro a la cuina i em trobo al Papa esmorzant mentre llegeix les notícies, com cada dia, i em mostra l’article que està llegint. Avui va de pediatres que desaconsellen que els nens vagin a l’escola bressol abans dels 2 anys. Doncs què bé.

Hores més tard tinc oportunitat de llegir la notícia completa i tinc la mateixa sensació que altres cops que he parlat o llegit d’aquest tema: INDIGNACIÓ. Jo ja sé que cada professional parla de les seves competències i no pot ni ha d’anar més enllà, però el que es dedueix de l’escrit és que l’Associació Espanyola de Pediatria té molt clar que els nens no haurien d’anar a l’escola bressol abans dels 2 anys… i les solucions? Ah, “se siente”, us espavileu. I és que resulta que han hagut de fer un estudi súper complex per a concloure que el 90% dels pares que deixem els nens a l’escola bressol ho fem perquè hem d’anar a treballar… Collons! Qui ho hagués dit! Doncs sí, aquesta és la situació i em considero totalment culpable! Que em detinguin!!!! Sort que han aclarit aquest misteri, tot i que segueixo sense entendre per què els pares som tan cruels com per deixar als nostres fills en aquestes (paraules textuals) “gosseres per nens”, i és que constaten que el 80% de les escoles bressol a Barcelona no compleixen amb una mínims…

Sincerament, ho trobo molt fort! A què estem jugant¿? Llancen la pedra i amaguen la mà? Ja ens han avisat, el teu fill, pel fet d’anar a l’escola bressol abans dels 2 anys, té un 131% més de probabilitats de patir una pneumònia (tengui), un 69% més de patir sibilàncies recurrents (tengui), un 58% més de patir bronquitis (tengui, tengui, tengui) i un 64% més de patir otitis mitjana (tengui també, a casa comptem amb el pack complet). Ole tu! I ara què collons foto jo amb aquestes dades? Me les empasso amb aigua? No, millor amb un gintònic… ah no, que encara estic alletant, perquè l’OMS recomana allargar la lactància fins els 2 anys com a mínim… Vinga ja! N’ESTIC BEN TIPA!

Estic tipa de tenir sempre l’eterna sensació d’estar fent-ho tot tan malament, d’arrossegar aquest maleït sentiment de culpabilitat que m’acompanya per no atendre els meus fills com cal perquè tinc la sort de treballar fora de casa, tipa de llegir que no hauria de sentir-me bé pel fet de deixar els meus fills a una escola bressol que considero casa meva, tipa de sobrecarregar de feina uns avis que (tot i que estic segura que s’ocupen dels meus fills amb tota la il·lusió del món) haurien d’estar tranquils a casa seva i gaudir dels meus fills sense haver-se’n de responsabilitzar al 100% com fan ara… estic tipa d’haver-me de sentir malament per no demanar-me una reducció de jornada, per no poder dur personalment els meus fills a l’escola, per fer-los passar una jornada laboral completa (i més) allà dins, per no poder estar amb ells dues hores cada tarda al parc, per no poder cuinar sempre producte fresc i de temporada, per no poder comprar peix del dia i lliure d’anisakis, per no comprar menjar ecològic, per donar-los carn processada, farta d’anar esgotada tot el dia i no arribar a la meitat del que voldria… Ja n’hi ha prou! NO PUC MÉS!!!!

Enlloc de gastar-se els diners en tants estudis sobre els perjudicis de dur els infants a l’escola bressol abans dels 2 anys (un altre dia us donaré la meva opinió respecte aquest tema, que avui estic massa calenta), i donat que ara per fi tenim clar que els nens han d’estar amb els seus pares el màxim de temps possible, senyors pediatres i polítics d’aquest país, dirigiu d’una punyetera vegada tots els vostres esforços en allargar la baixa per maternitat i paternitat, en garantir que totes les escoles bressols garanteixin unes condicions òptimes pels nostres fills i en permetre que els pares no ens haguem de sentir culpables pel simple fet de fer el que la societat espera de nosaltres.

2015-11-Escola bressol 2
El meu propi fill a l’escola bressol vivint al límit del risc…


Aprofito per deixar aquí el link a una iniciativa a Change.org que recull firmes per a sol·licitar un permís de maternitat de 32 setmanes, per si no la coneixes i vols afegir-t’hi.

I el link a una iniciativa més recente per a sol·licitar la ampliació de les baixes de maternitat i paternitat, per una paternitat digna.

Adjunto també el link a la iniciativa a Change.org que recull firmes per a sol·licitar la introducció de beneficis fiscals per a les empreses que implantin la jornada contínua per a tots els treballadors amb flexibilitat d’horaris d’entrada i sortida, per a una conciliació real, iniciativa promoguda pel Club de Malasmadres.

Anuncis